Якщо ви хочете допомогти дитині перемогти страх, коли вона боїться йти в дитячий садочок, до лікаря, боїться бути покиненою або ж висміяною, коли важко переживає конфлікти в сім’ї, зазнала насильства або вперше зіткнулася зі смертю, прочитайте їй ТЕРАПЕВТИЧНІ КАЗКИ.
У цих казках змальовано напівреальний, напіввигаданий світ – дійсність, яка дитині найближча. Вони підтримують дитину в кризових ситуаціях і допомагають впоратися з емоційно важкими подіями.
Казки – це твори, які дитина сприймає найліпше, адже в них реальний світ, переплітаючись із фантастичним, перетворюється на зрозумілу для неї дійсність. У казках дитина знайомиться із ситуаціями, які можуть викликати тривогу, і знаходить чудодійне розв’язання проблем. У казковому світі можна зустріти друзів, пережити захопливі пригоди й, насамперед, позбутися страху. Завдяки казкам вихід з емоційно складних ситуацій може виявитися приємним і навіть радісним.
Терапевтичні казки дають змогу без страху подивитися на свої проблеми й вчать, як допомогти собі в складних ситуаціях. Чарівний світ казок дозволяє змінити хід подій, зробити їх зрозумілими, пов’язавши причини з наслідками, тобто з ознаками страху. Таємничі події, похмурі й неприємні, можна показати у світлі тих чинників, які їх спричинили, і тоді вони втратять свою здатність викликати страх. За допомогою казок дитина вчиться позитивно мислити про ситуації, які породжують страх. У казках також застосовано інші психологічні техніки, що допомагають виробити опірність до страху або бодай зменшити його. Використовуючи запропоновану схему, кожен з батьків чи вихователів може створювати терапевтичні сюжети, які будуть своєрідною протиотрутою на стресові ситуації. І, таким чином, таємничі страхи, що мучать дитину, втратять свою силу, перетворяться на звичайні ситуації, у яких дитина вмітиме належно поводитися. Ці казки для дітей віком від 4 до 9 років.
Книжка складається з трьох частин. У першій і другій теоретичні питання, пов’язані зі страхом, тобто те, як слід сприймати страх і чинники, які його породжують.
У третій частині — терапевтичні казки. Їхнє завдання полягає в тому, щоб запобігати страхам або зменшувати їх. Ідеться про страх бути покинутим (казка «Михасько в дитячому садочку»), загубленим (казка «Загублений промінчик»), розлученим із матір’ю (казка «Сапуня-Манюня»); про страх утратити контроль над власним тілом (казка «Веселий Лапчик»), бути знеславленим, висміяним (казка «Лисеня-ласунець»); а також про страх темряви (казка «Темрява та її приятелі»), страх опинитися в лікарні, зазнати болю, ушкоджень тіла (казка «Довіряйко»); про страх, який виникає внаслідок сварок у сім’ї (казка «Місячний будинок») або стосунків у школі (казка «Дівчинка з малюнка»), страх смерті (казка «Дзеркало»), страх бути оперованим (казка «Перлина»), страх залишитися самому при розлученні батьків «Посварені пори року». Незнані і незрозумілі ситуації,які спричиняють страх «Курчатко і каченя» (усиновлення). Про шкільні проблеми та не сприйняття ровесників «Кароліна в країні казок» Страх, пов’язаний із змінами у поведінці супереч очікуванням батьків «М»ячик». Фізичне, психічне та сексуальне насильство у казках «Камінь і човен» «Вовченя і його друг кролик» та «Про сміливу дівчинку і злого чарівника».
Сподіваємось , що казки сподобаються дітям, навчають їх «по-іншому мислити» про ситуації, які викликають страх, і, таким чином, допоможуть успішно діяти. Натомість усім дорослим, яким не байдужі дитячі проблеми й клопоти, ці казки допоможуть ліпше зрозуміти дитячий світ.