Діти мають також такі відмінності, як швидкість навчання. Наприклад, для окремих дітей певний тип інтелекту характерний від самого народження. Коли вони народжуються один чи кілька аспектів їхнього таланту вже розвинуті. Інші діти навчаються поступово, тоді як ще інші схильні досягти успіхів пізно.
Іноді дітей, для яких характерний один із цих трьох типів навчання, називають бігунами, пішоходами і стрибунами.
- Коли бігунові дають завдання, він одразу розуміє його.Така дитина швидко навчається, але щоб зацікавленість і активність не зникали їй потрібні стимули.
- Пішоходові треба вчитися довше, але він добре реагує на навчання. Така дитина вчиться покращує свої знання, а тоді розповідає вам про, що вона дізналася. Заохочення для такої дитини може творити дива.
- Стрибун зазвичай стає справжнім випробуванням для батьків. Цій дитині для навчання треба більше часу,і ви навіть запитуєте себе, чи вона взагалі колись почне вчитися. Так, ця дитина сприймає настанови, але не виявляє жодних ознак засвоєння. У вас виникають сумніви, чи вона взагалі слухає. Ви знову і знову вчите дитину, але вона не реагує на ваші слова. Знову і знову ви розповідаєте їй, як виконувати домашнє завдання, годувати собаку чи вітатися з людьми, але вона продовжує забувати це. Ви запитуєте себе: «Чи вміє моя дитина думати головою?» і починаєте сумніватися, чи вдасться вам хоч щось пояснити їй, але одного дня настає просвітління. Ви розгублені. На жаль, «стрибунові» може стати на заваді батько чи вчитель, який надто швидко махає рукою на дитину.
Деякі діти можуть бути «бігунами» в одній царині і «стрибунами»- в іншій. В тій царині де дитина виглядає стрибуном, вона може бути непоступливою і впертою, однак це не означає, що в неї немає жодних перспективу цій інтелектуальній сфері. Це може бути саме та царина, в якій вона має найбільший потенціал. Крім того, тільки той факт, що дитина виглядає «бігуном» в одній царині не означає, що вона досягне в ній досконалості. Найлегший шлях не завжди корелюється зі сферою найбільшого потенціалу.
Якщо ваша перша дитина має характер » бігуна», а друга — «стрибуна», то вам не слід порівнювати цих дітей, а шукати унікальність кожної дитини, заохочувати кожну дитину зростати й закріплювати це зростання. З кожною дитиною вам треба спілкуватися індивідуально. Пам’ятайте, що можна швидко розчаровуватися дитиною — «стрибуном» і вдатися до критичних та негативних зауважень.